Monday, January 26, 2009

Kesenangan Akhirat

Seringkali terlintas di hati ini dan tercetus di pemikiranku. Kenapa Allah, Tuhan semesta alam memilih aku yang serba hina, lemah dan banyak dosa ini untuk memikul amanah yang berat ini? Kenapa kami yang serba tidak tahu dan sering melakukan kesilapan ini Allah pilih untuk memjaga agama-Nya dan menegakkan kalimah-Nya?
Sahabat-sahabat pernah tak terfikir ?

Kenapa Allah memilih kita untuk menjaga agama-Nya? Jawapannya ada pada sahabat-sahabat sekalian. Di kala sahabat-sahabat kita yang lain riang gembira menghabiskan masa muda tanpa susah payah memikirkan masa hadapan agama. Sebaliknya, berbeza dengan kehidupan kita yang sibuk menimba ilmu agama melalui kuliah dan ceramah agama, ditambah dengan usrah mingguan. Kita sibuk tidak mengira waktu siang atau malam menghadiri mesyuarat, memerah keringat, idea dan mengorbankan masa untuk memastikan agama Allah benar-benar tertegak di bumi ini.

Sahabat-sahabatku sayang,
Usah berasa lemah dan sedih seandainya kita dihina dan dipandang asing oleh masyarakat. Hakikatnya, kita sentiasa dalam jagaan dan pangawasan Allah Taala. Allah sentiasa berada dekat dengan kita. Kita dimuliakan Allah dengan kemuliaan agama-Nya. Cintailah kesenangan kehidupan di akhirat berbanding kehidupan dunia yang hanya sementara ini.
Bacalah buku “Jagalah Allah, Allah Menjagamu” karya Dr.Aidh Al-Qarni.

Ikhlas,
Al-Fakir ilallah.
Kemuliaan agama.

No comments: