Saturday, July 25, 2009

Sahabat, kami menyayangimu..

Syukur Alhamdulillah pada-Nya kerana hari ini aku menerima mesej dari sahabat yang sudah lama tidak kedengaran khabar beritanya. “Izah, nak tanya ni, dah ada ke sahabat2 yang jadi ajk makanan untuk tamrin akan datang?”

Alhamdulillah, kakak ini menawarkan diri untuk membantu sahabat-sahabat. Berbanding sebelum ini, mesej yang dibalas sepi tanpa jawapan. Tertunggu-tunggu kami mengharap pertolongan. Akhirnya, mesej dihantar kepada adik-adik baru mengharap pertolongan.

Terus dibalas. “Okey! Boleh” tanpa perlu menunggu lama. Aku kagum dengan semangat perjuangan dan pemikiran baru adik-adik. Semoga semangat yang ada terus mengalir di jalan dakwah ini sehingga ke akhir hayat.

Aku membalas mesej kakak itu. “Alhmadulillah dah ada adik-adik yang jadi ajk makanan. Kenapa kak?” ..”Saje Tanya, Alhamdulillah dah ada yang membantu.”

Pengajaran yang ingin kusampaikan, bersangka baik setiap masa dan sayangilah sahabat kita walaupun dia sudah lama menyepi di jalan perjuangan ini. Siapa tahu dengan izin Allah, sahabat kita akan bangkit lebih hebat daripada kita dalam membela agama Allah satu hari nanti. Dan tidak mustahil kita pula menjadi sebaliknya. Oleh itu, ingatlah dalam setiap gerak kerja yang kita lakukan, kita akan sentiasa dinilai dan diawasi oleh Yang Maha Pencipta. Setiap amal perbuatan ikhlaskan kerana Allah semata-mata. Semoga dijauhkan dari perkara-perkara yang boleh menghalang kemenangan Islam.

No comments: